č. akreditace MSMT: 6836/2018-2-403

 

Hodinová dotace: 9 vyučovacích hodin

 

Obsah školení:

Účastníkům semináře budou prezentovány metody efektivního učení, rozvoje paměti (snadné učení encyklopedických znalostí (názvy, cizí slova, jména, letopočty, údaje apod.) pomocí metodického využívání paměťových technik a pomůcek a to v celé předmětové skladbě. Dále práce s knihou, metoda PRQST, paměťové mapy a jejich efektivní využití v procesu učení, Standfordská metoda – snadné učení cizích slov a slovíček z cizího jaz., organizace učení – 6 kroků a metody a techniky sebe-motivace, psychické přípravy na hodinu, na zkoušky apod., metody zvládání stresu. Zřetel bude brán také na inkluzivní (společné) vzdělávání.

 

Cíle školení:

Cílem školení je metodický nácvik paměťových technik a jejich praktické využití v mezipředmětových vztazích, praktický nácvik autoregulačních metod pro zvládání obtížných situací (psychické naladění, koncentrace na cíl, zklidnění, zlepšení intuitivních schopností a další). Pedagogům bude představen metodický postup organizace efektivního učení. Účastník školení si osvojí získané dovednosti v praktických cvičeních a vše může využít ve společné výuce heterogenní skupiny žáků.

 

Cílová skupina:

učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, pedagogové volného času, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU