Šablony DVPP – Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Nabídka seminářů akreditovaných v systému DVPP, které lze financovat z dotace OP VVV, tzv. Šablony – Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování. Semináře odpovídají obsahem a rozsahem pro Šablony I (2016 – 2019).
Školení lze realizovat na míru ve Vaší škole pro celý pedagogický sbor nebo se můžete přihlásit na konkrétní termín otevřeného školení zde.
Šablony pro MŠ
I/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 vyuč. hodin
a) Čtenářská pregramotnost
b) Matematická pregramotnost
e) Inkluze
- Společně – aneb jak na inkluzi v MŠ
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 16 hodin
I/2.4 Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ v rozsahu 24 vyuč. hodin
Šablony pro ZŠ
II/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu min. 16 vyuč. hodin
a) Čtenářská gramotnost
- Inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti na 2. stupni ZŠ
- Inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
- Netradiční sloh a poezie na ZŠ
- Čtenářská pregramotnost v MŠ (učitelé 1. tříd)
- Rozvoj čtenářské gramotnosti
- Rozvoj čtenářské gramotnosti komplexně
- Jazyková gramotnost pro I. stupeň ZŠ (16 hod.)
b) Matematická gramotnost
- Matematika kolem nás – matematická gramotnost na 2. stupni ZŠ
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 1. st. ZŠ (16 hod.)
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 2. st. ZŠ (16 hod.)
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 1. stupně ZŠ (32 hod.)
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele ZŠ (32 hod.)
- Matematická gramotnost pro I. stupeň ZŠ (16 hod.)
e) Inkluze
- Dyslexie, dysortografie a dyspraxie na 1. stupni ZŠ
- Specifické poruchy učení v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ
- Reedukace specifických poruch učení – příklady z praxe (18 v. hod.)
- Specifické poruchy učení – jak nejlépe porozumět dítěti s SPU (18 v. hod.)
- Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na ZŠ
- Motivace a aktivizace žáků a studentů v rámci společného vzdělávání
- Praktický přístup k žákům s SPU v rámci podpůrných opatření realizovaných ZŠ – nápravná – reedukační péče (30 v. hod.)
- Spolupráce učitele a asistenta pedagoga (16 hod.)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 16 hodin
II/2.8 Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu min. 8 vyuč. hodin pro celý ped. sbor
- Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD
- Hry pro rozvoj komunikace a spolupráce
- Vedení třídnických hodin
- Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
- Učíme se učit
- Kooperativní učení
- Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání
- Sebepoznání jako východisko pro práci učitele – možnost ovlivnění přístupu žáka k učení
- Základy koučinku pro pedagogy
- Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků
- Společné vzdělávání – aktuální školská legislativa
- Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- RVP a změny úprav ŠVP v rámci inkluzivního vzdělávání
- Podpůrná opatření u žáků na ZŠ
- Podpůrná opatření v praxi – vzdělávání žáků se SVP v souvislosti s novelou Školského zákona č. 561/2004 Sb.
- Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T
- Jak nezamrznout u tabule – hry a aktivizující činnosti do výuky na 1. st ZŠ
- Specifika týmové spolupráce ve školním prostředí
- Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na ZŠ (16h.)
- Motivace a aktivizace žáků a studentů v rámci společného vzdělávání (16h.)
- Žáci s mentálním postižením, Downovým syndromem a autismem – didaktické principy vzdělávání
- Spolupráce učitele a asistenta pedagoga (16 hod.)
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – první stupeň PO
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO
- Výuka žáků s s ADHD, ADD
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 8 hodin
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 16 hodin
Šablony pro SŠ
III/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin
a) Čtenářská gramotnost
b) Matematická gramotnost
e) Inkluze
- Hry pro rozvoj komunikace a spolupráce
- Vedení třídnických hodin
- Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
- Učíme se učit
- Kooperativní učení
- Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání
- Sebepoznání jako východisko pro práci učitele – možnost ovlivnění přístupu žáka k učení
- Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků a studentů
- Základy koučinku pro pedagogy
- Společné vzdělávání – aktuální školská legislativa
- Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T
- Specifika týmové spolupráce ve školním prostředí
- Spolupráce učitele a asistenta pedagoga (16 hod.)
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – první stupeň PO
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO
- Výuka žáků s s ADHD, ADD
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 8 hodin
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 16 hodin
g) Kariérové vzdělávání
i) Osobnostně sociální rozvoj
- Úvod do osobnostní a sociální výchovy
- Hry pro rozvoj komunikace a spolupráce
- Vedení třídnických hodin
- Kooperativní učení
- Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání
- Sebepoznání jako východisko pro práci učitele – možnost ovlivnění přístupu žáka k učení
- Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků a studentů
- Základy koučinku pro pedagogy
- Prezentační nástroje jako podpora výuky
- Praktická rétorika a prezentace pro pedagogy
- Základy koučovacího přístupu pro pedagogy
- Specifika týmové spolupráce ve školním prostředí
- Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T
- Myšlenkové mapy ve výuce
- Základy stress managementu pro pedagogy
- Vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi
- Osobnostně sociální rozvoj pedagoga – sebepoznání a osobnostní kvality
- Efektivní komunikace u pedagogů
- Syndrom vyhoření a demotivace u pedagogických pracovníků
- Týmy ve školním prostředí a úloha vedoucího týmu
- Od pedagogického eléva, k pedagogickému mistrovství
- Komunikační dovednosti – techniky vyjednávání
- Spolupráce učitele a asistenta pedagoga (16 hod.)
- Osobnostní a sociální rozvoj učitele (16 hod.)
- Osobnostně sociální a pedagogický takt učitele (16 hod.)
- Mentorské dovednosti učitele (16 hod.)
- Komunikace s obtížně zvladatelným žákem
- Využití nových informačních technologií ve výuce – pro učitele, jejichž aprobace není ICT
- Mentoring optikou ředitele
k) ICT
- Využití počítače k tvorbě cvičení v přírodovědných předmětech
- Využití programu Excel v matematice
- Prezentační nástroje jako podpora výuky
- Praktická rétorika a prezentace pro pedagogy
- Využití nových informačních technologií ve výuce – pro učitele, jejichž aprobace není ICT
III/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin
e) Inkluze
- Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na SŠ
- Motivace a aktivizace žáků a studentů v rámci společného vzdělávání
- Spolupráce učitele a asistenta pedagoga (16 hod.)
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 16 hodin
III/2.12 Vzdělávání pedagogického sboru SŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 vyuč. hodin
pro celý ped. sbor
- Hry pro rozvoj komunikace a spolupráce
- Vedení třídnických hodin
- Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
- Učíme se učit
- Kooperativní učení
- Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání
- Sebepoznání jako východisko pro práci učitele – možnost ovlivnění přístupu žáka k učení
- Dejme každému šanci prožít úspěch – motivace a aktivizace žáků a studentů
- Základy koučinku pro pedagogy
- Společné vzdělávání – aktuální školská legislativa
- Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T
- Specifika týmové spolupráce ve školním prostředí
- Spolupráce učitele a asistenta pedagoga (16 hod.)
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – první stupeň PO
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení
- Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO
- Výuka žáků s s ADHD, ADD
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 8 hodin
- Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na rozvoj kompetencí pedagogů v oblasti inkluze – 16 hodin
Kompletní přehled všech našich školení DVPP naleznete ZDE.
Ke stažení:
Přehled šablon a jejich věcný výklad – OP VVV Šablony I pro MŠ, ZŠ
Přehled šablon a jejich věcný výklad – OP VVV Šablony I pro SŠ
Přehled šablon a jejich věcný výklad – OP VVV Šablony II pro MŠ, ZŠ, ŠD, ŠK, ZUŠ a SVČ
Pokud chcete realizaci Šablon I konzultovat přímo s podporou MŠMT, je zřízena tel. linka +420 234 814 777